Geladener Expert:innen-Workshop im Rahmen der bundesweiten Infotour "pay the artist now!“
Leitung: Sheri Avraham und Michael Strasser, Arbeitsgruppe "pay the artist now!“
Thema: Fair Pay in Kunst und Kultur
Mittwoch, 22. Mai 2024, 11:00 - 15:00 Uhr
Geladener Expert:innen-Workshop im Rahmen der bundesweiten Infotour "pay the artist now!“
Leitung: Sheri Avraham und Michael Strasser, Arbeitsgruppe "pay the artist now!“
Thema: Fair Pay in Kunst und Kultur
Mittwoch, 22. Mai 2024, 11:00 - 15:00 Uhr
Der Linzer Stadtkulturbeirat und Linz Kultur laden zur Round-Table-Diskussion inklusive Publikumsbeteiligung im Theater Phönix und zum Austausch über das Thema faire Bezahlung und faire Arbeitsbedingungen in Kunst und Kultur und stellen Fragen nach dem Status quo, nach Meilensteinen und Hürden sowie Zukunftsperspektiven – im Rahmen der Infotour der Arbeitsgruppe ‚pay the artist now!‘, bestehe
M.C.Monster* is a queer-feminist media club that approaches the fantastic genre with a focus on horror.
In monthly meetings, topic-specific films are screened, texts are read, lectures are offered, exhibitions, cinemas and evening events are visited and (re)discussed.
Exhibition talk with Nora Landkammer and the artists* Gerda Lampalzer, Hanna Schimek and Adriana Torres Topga as part of the exhibition wir arbeiten dran - Versuchsanordnungen im politisch-feministischen Spannungsfeld (we are working on it - experimental arrangements in the political-feminist field of tension).
Experimental arrangements in the political-feminist field of tension
Opening times:
Mi, 20. March: 1-5 pm
Thu, March 21: 1-5 pm
Fri, 22. March: 1-5 p.m.
Basic education learners from das kollektiv read text passages from the installation "Wir wollen uns lebend"
The reading takes place as part of the "Austrian Read Aloud Day" campaign.
When & Where
Thursday, March 21, 2024, 12:00 noon
splace am Hauptplatz 6, 4020 Linz
Self-reflection and collective thinking
"zusammenLeben" is a feminist art project that focuses on living together and maintaining relationships on an individual and collective level.